top of page

Allmänna villkor

Köp och leveransvillkor
Jycken & Jag skickar i dagsläget alla paket med postnord. Beräknad leveranstid 2-4 arbetsdagar men ibland tar leveranser mer tid. Om du tycker att ditt paket tagit ovanligt lång tid så hör av dig till info@jyckenochjag.se så kan vi följa upp om något gått fel med leveransen. Ditt paket levereras antingen hem till din brevlåda eller till närmaste post ombud beroende på storleken på ditt paket.
Vi har inte möjlighet att avbeställa en order som redan har blivit expedierad. I de fall beställning blivit expedierad får du som kund ta emot varan/varorna och returnera dom till oss.
(se returer/ångerrätt).  Avbeställning blir giltig först när kunden mottagit en bekräftelse per mail. Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella pris fel som kan ha uppstått.
Betalningsvillkor
Vi använder oss av kortbetalningar och Klarna. Om du inte vill eller kan använda dessa så funkar det även att förskottsbetala genom swish  123-595 41 85 (Rackarjycken) eller BG inbetalning på BG 5293-0062.
Tillämplighet
Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för Jycken & Jag (jyckenochjag.se).
Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, http://www.kov.se/.
Returer/ 14 dagars ångerrätt
Om du köpt en vara som du inte vill behålla så har du rätt att returnera varan i oanvänt skick i varans originalförpackning. Detta ska ske inom 14 dagar från att du mottagit din order efter kontakt med oss.
Vid retur kontakta vår kundtjänst info@jyckenochjag.se och berätta för oss vilka varor du vill returnera. Glöm inte att skriva ditt namn, ordernummer och telefonnummer.
Om du väljer att sicka tillbaka varan så tänk på att förpacka varan väl så den inte kommer till skada. Det går även bra att lämna tillbaka varan vid något kurstillfälle eller i Trulsabygget. Köparen står för returfrakten om inget annat är överenskommet.
Reklamation
Vi tittar alltid på produkterna innan dom skickas men trots att vi kontrollerar varorna kan de i enstaka fall vara behäftade med fel. Om en produkt gått sönder eller är trasig vid leverans så kontakta oss på info@jyckenochjag.se 
Beskriv vilken produkt det gäller och vad felet är. Glöm inte att skriva ditt namn, ordernummer och telefonnummer. När varan kommit till oss bedömer vi den och tar kontakt med dig.
Lagring av personuppgifter
När du genomför ett köp hos jyckenochjag.se samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till Jycken & Jag enligt vår integritetspolicy. 
Dina personuppgifter lagras för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund samt kunna erbjuda dig en bättre service. Vi hanterar dina uppgifter enligt Dataskyddsförordningen GDPR .  
Om du har några frågor eller funderingar så hör av dig till oss på info@jyckenochjag.se. Jycken & Jag är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till jyckenochjag.se
Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att ta kontakt med oss.

Jag som driver butiken heter Sofi Nilsson

bottom of page